Dugaan.

Didatangkan dugaan itu untuk manusia sedar tiada yang lebih berkuasa melainkan Dia. Sedih. Terluka. Terkilan. Tapi, Allah masih sayang saya. Saya percaya ini ketentuan Dia. Bukan itu yang telah ditetapkan untuk saya. Saya yakin dengan keputusan saya kali ini. Harus kuat. Harus kuat. Kata mimie, hati saya lebih layak untuk seseorang yang lebih tinggi kedudukannya disisi Allah SWT. Ameen. Saya tersasar dari landasanNya seketika, kelalaian yang dibisikkan oleh syaitan. DiberiNya dugaan sebegini kerana saya telah membangkitkan kemurkaanNya. Tapi, sayang Allah itu lebih banyak dari kemurkaanNya, diberi kesempatan untuk saya sedar, untuk saya kembali kepada Dia. Perasaan ini bukan sedih semata-mata, tapi syukur. Syukur nyawa saya belom ditarik sebelum saya sempat bertaubat. Syukur telah ditunjuk jalan oleh Dia. Syukur masih punya sahabat yang ambil berat. Sungguh banyak kesyukuran yang harus dipanjatkan. Kerdil sungguh kita disisi Dia ya? :)

No comments:

Post a Comment

(: